ТУРИСТИЧНЕ МАЙБУТНЄ ІЛЛІЧІВСЬКА: МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?

Що може Іллічівськ запропонувати своїм гостям в плані відпочинку, окрім моря, відвідування музею, кафе та нічних клубів? Питання появи в місті туристичних маршрутів і екскурсій назрівало давно. Вирішувати його взялася директор Палацу культури Світлана Григорівна Кучеренко разом з міським відділом культури.

Задля надання Іллічівську туристичного шарму, починаючи з травня 2015 року на базі Центру культури та мистецтв почала працювати ініціативна група спрямована на створення цікавих проектів, пошук і залучення талановитих жителів до співпраці.

Як виявилося, не дивлячись на великий мистецький потенціал міста і зростаючий попит на культурний відпочинок, в Іллічівську досі немає центру туризму, який би виконував функцію моніторингу кількості відпочиваючих, місткості готелів, наявності івентних програм та екскурсій.

— Коли я подивилася на туристичну мапу Одеської області, здивувалася, що в ній ніяким чином не фігурує Іллічівськ, хоча влітку до нас приїздить багато туристів і нам є що показати. До того ж в місті не проводиться жодної офіційної екскурсії. Потрібен спеціальний відділ, який би запроваджував нові форми і стандарти розвитку туризму, знав, що саме запропонувати гостям. Цей актив має бути зосереджений в державній установі, яка має об’єктивно ставитися до всіх турагентств, приймати нові пропозиції, проводити ґрунтовну роботу щодо дослідження цього динамічного сектору, — розповіла директор Палацу культури Світлана Кучеренко.

Щоб оживити та максимально охопити цю сферу діяльності, залучити спеціалістів та інвесторів, на базі Палацу культури розпочалась плідна робота з активістами. На даний момент вже подано десять різноцільових програм, які стануть в нагоді не лише гостям але й місцевій громаді. Серед них є соціально-культурні проекти, такі як «Креативний центр культури та туризму», «Мистецтво заради життя», туристичні маршрути «З любов’ю до рідного міста», культурно-мистецькі проекти «Мистецьке арт-кафе», «Подорож у світ художника», культурно-бізнесовий проект школи моделей «Нове покоління», міжнародний проект «Мистецька євроінтеграція», туристична екскурсія містом «Диво-птахи України», туристичний маршрут «Серпневий заспів», культурно-мистецький проект «Центр розвитку української культури», на базі якого ще додатково з’явиться дитячий театр «Соняшник».

— Треба розуміти, що сфера культури потребує трансформації і нововведень. Пройде рік два і культура в чистому вигляді не буде потрібна, адже лише програмними концертами не задовольнити глядацький попит. Сьогодні ми маємо переформатовувати і мобілізувати нашу діяльність, щоби вона несла не просто естетичне задоволення, але й інші загальнолюдські цінності і потреби – рятувала життя, створювала позитивний імідж міста та країни в цілому. Вона має співпрацювати з соціальними напрямками: медициною, освітою, іншими сегментами, між якими відчуватиметься тісний взаємозв’язок, — підкреслила іллічівський новатор.

Для того, щоб про туристичний Іллічівськ дізнавалися поза межами області і країни, ініціативна група звернулася до відділу організації туризму та рекреації управління культури і туризму Одеської облдержадміністрації, куди буде надалі подаватися офіційна інформація про наявність екскурсій та туристичних маршрутів Іллічівська, діяльність місцевих культурних установ. Отримавши такі дані, обладміністрація буде знати, чим заохочувати туриста, щоб він приїхав до нашого міста. Окрім того, іллічівці прагнуть співпрацювати з Міністерством культури України. Так в рамках всеукраїнського проекту «Креативна Україна», новостворений іллічівський центр української культури може позмагатися за фінансову підтримку.

— Ми не хочемо прив’язуватися лише до муніципального фінансування, прагнемо зацікавлювати до взаємодії різні благодійні фонди й організації. Авторські проекти подаємо на здобуття грантів. Окрім того, плануємо в 2016 році в рамках нашої програми «Мистецька Євроінтеграція» обмінюватися культурним досвідом – представляти наші традиції і культуру в Польщі та Румунії. І навпаки, творчі колективи з інших європейських країн привозитимуть нам свої мистецькі програми, — поділилася керівник.

На питання за скільки часу може реалізуватися така туристична ініціатива, директор відповіла, що для цього знадобиться приблизно рік:

— Півроку маємо займатися промоушеном – рекламувати проекти, розробляти буклети, вписувати в контексти. Ми запрошуємо активістів міста звертатися зі своїми цікавими пропозиціями з розвитку туристичної галузі в нашому місті. А ще чекаємо на волонтерів, які зможуть пройти навчальний курс, отримати корисну інформацію і згодом стати гідами наших екскурсій. Така робота буде оплачуватися і додатково заохочуватися. Окрім того, це можливість підтверджувати, що українці сильний народ. Так, в країні війна, але це не дає нам права скласти руки і чекати. Зараз нам потрібно бути в сто разів активнішими, толерантнішими, уважнішими, талановитішими, доводити, що ми надійний і гідний тил. Від нас залежить імідж країни, виховання підростаючого покоління, щоб зміни відбувалися від малого до великого. Тому, якщо в когось є оригінальні ідеї і бажання проявити свою особистість – двері Палацу культури завжди відкриті!

Leave a Comment